Garanti och returer
Produktgaranti
När du handlar på tvvaggfaste.se har du 36-månaders garanti. Det betyder att du antingen kan få din vara reparerad eller utbytt, pengarna retur eller avslag i pris, beroende på den specifika situationen.
Det förutsätter naturligtvis att klagomålet är berättigat, och att felet inte beror på felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Du måste klaga inom ”skälig tid” efter att du har upptäckt felet på varan. Om du skickar ditt klagomål inom två månader efter att felet har upptäckts anses klagomålet vara rättidigt.
Om klagomålet är berättigat återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader. Om du vill returnera en vara, vänligen informera oss om detta via telefon eller e-post innan du returnerar varan.
Transportskador
Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall noteras på frakthandlingen och signeras av chaufför och mottagare. Samma förfarande gäller vid hämtning av paket/gods hos paketombud/paketshop. Anmälan skall omgående göras per e-post till: info@tvvaggfaste.se. Om skadan upptäcks vid uppackningen skall detta anmälas till oss senast inom 4 dagar från mottagandet. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen bör digitala bilder på godsets emballage samt bilder på den skadade varan bifogas och skickas till: info@tvvaggfaste.se Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för ev. besiktning.
Klagomål
Hur vi hanterar ditt klagomål
Vi vill naturligtvis gärna att du ska vara nöjd när du handlar hos oss. Därför försöker vi hitta en lösning som du kan blir nöjd med, och dessutom använder vi ditt klagomål för att förbättra vår service.
Om du är missnöjd med hur vår personal på tvvaggfaste.se behandlar ditt klagomål, eller om du är missnöjd med vår hantering av köpet på vår hemsida, då får du väldigt gärna informera oss om detta.
Exempel på klagomål:
- Du är missnöjd med den köpta varan
- Du känner dig dåligt behandlad
- Du tycker inte att vi tar ditt klagomål seriöst
- Du är inte införstådd med ett tidigare beslut från oss eller eventuell annan orsak.
Hur och var kan man klaga?
Du kan skicka din anmälan via e-post:
Klagomål från kunder
För retur, vänligen kontakta oss på e-mail info@tvvaggfaste.se så skickar vi en retursedel.
Villkor för behandling av klagomål
För att kunna behandla ditt klagomål måste vi få ditt namn och adress.
Vem svarar på klagomål och när?
Händelsen får inte vara äldre än 2 månader när vi mottar klagomålet. Du får ett brev från avdelningschefen.
Klagomål ska skickas med en detaljerad beskrivning af felet, och detta ska kommuniceras tydligt och inom skälig tid efter att du har upptäckt felet.
Klagomål från företag besvaras inom 30 dagar från dagen för mottagande. Om ärendet skulle ta längre tid, får företaget en preliminär rapport inom 14 dagar samt ett datum när ärendet förväntas avslutat.
Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer. Du kan även läsa mer på EU sidan om tvistlösning på nätet här http://ec.europa.eu/odr
Returnering
Du kan returnera varorna inom 30 arbetsdagar. Vi återbetalar köpeskillingen snarast möjligt och senast 14 dagar efter att vi har mottagit returleveransen. Återbetalning vid retur sker med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället, dvs om du betalade med kreditkort återbetalar vi beloppet till tillhörande konto.
Varan som returneras ska vara oanvänd, oskadad och i originalförpackning. Du ska dessutom bifoga en kopia av fakturan eller följesedeln.
OBS: Du betalar för returfrakten.
När vi har mottagit och kontrollerat varan, återbetalar vi köpeskillingen snarast möjligt och inte senare än 14 dagar efter att vi har mottagit produkten. Återbetalning vid retur sker med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället, dvs om du betalade med kreditkort återbetalar vi beloppet till tillhörande konto.
OBS: Vänligen kontakta oss via telefon eller e-post innan du returnerar varan så du kan få nödvändig information om returen. Tvvaggfaste.se accepterar inte returvaror som skickas via efterkrav eller fraktfritt. Returer ska skickas förbetalda och ordentligt förpackade till:
Kontorsadress:
Oriqo B.V.
Vleugelboot 4B
3991CL Houten
Nederländerna
Skatt NL816197416.B01
Handelskammare 32117080
Telefon +46 (0)108 - 84 88 34
Kom ihåg att få ett kvitto för försändelsen.